26 Temmuz 2009 Pazar

balbay`dan darbe gunlukleri savunmasi

Tek kisilik kogusta kaliyor, yazi yazmasina izin verilmiyor Mustafa Balbay cezaevi yönetimi tarafindan tecrit altinda tutuluyor, havalandirmaya bile tek basina çikartiliyor. Diger tutuklulardan ayri muameleye tabi tutuluyor...||GÜNLÜGÜM YOK||* Medya`da tartisilan sekilde bir günlügüm yoktur.||* Birbirinden farkli notlar montaj yapilarak birileri tarafindan islenmis, yorumlar eklenmis, tahrif edilmistir.||* Ben gazeteciyim, gazetecilik meslegi disinda hiçbir ise ve olaya bulasmadim.||* Ifade özgürlügüm elimden alinmistir.||* Yayimlanmak üzere hazirladigim yazi dizisi sansürü asarsa gerçegi herkes ögrenecektir.||* Bana zor günde destek verenlere tesekkür ediyorum.||* Destek verenlerin yüzünü kizartacak hiçbir faaliyetin içinde olmadigimi bilmelerini isterim.||Cezaevinde tek kisilik hücrede tutulan Balbay: Notlarim istenilen kivama getirilip servis edilmis||NOTLAR MONTAJLI VE ISLENMIS||Tutuklanmasinin üzerinden 19 gün geçen gazetemiz yazari ve Ankara Temsilcisi Mustafa Balbay, 8 kisilik kogusta kalmak istemesine ragmen Silivri Cezaevi`nde fiili `tecrit` uygulanarak tek kisilik kogusta tutuluyor. Diger tutuklulardan ayri, adeta `hücre cezasina çarptirilmis` bir mahkûm muamelesine tabi tutulan Mustafa Balbay, havalandirmaya da tek basina çikariliyor. Avukati, Adalet Bakanligi`na basvurarak `bu haksiz ve hukuka aykiri uygulamaya bir an önce son verilmesini` istedi.||Balbay, geçen hafta Silivri Cezaevi idaresine verdigi dilekçede, `yalniz basina fiili bir tecrit altinda bulunmak istemedigini, ayni sorusturma kapsaminda tutuklu olanlarin bulundugu 8 kisilik koguslarda bos yerler oldugunu` kaydederek bu koguslara geçmek istedigini belirtti.||DILEKÇE ISLEME KONMADI||Ancak sinirli olarak haftada bir gün ve 45 dakika yalnizca ailesiyle kapali görüs olanagina sahip Balbay`in bu dilekçesi bir haftadir isleme konulmadi. Avukatlari Akin Atalay ve Bülent Utku, Balbay`a diger tutuklulardan ayri bir muamele yapilmasinin nedenini anlamakta zorlandiklarini belirttiler.||Balbay`in ifade hürriyeti de cezaevinde kisitlandi. Yazilarini düzenli olarak yazabilmek için yaptigi basvuru da reddedildi. Yazilarini gazeteye gönderemeyecegi, cezaevi idaresince kendisine bildirildi. Hükümlülerin dahi ifade özgürlügü çerçevesinde yayin etkinliginde bulunabilecekleri, ilgili tüzükte açikça güvence altina alinmis iken tutuklu statüsündeki Balbay`a hukuk disi olarak bu iznin verilmemesi ve tek kisilik kogusta tutulmasi soru isaretleri yaratti.||FARKLI METIN||Balbay dün avukatiyla yaptigi görüsmede konuyla ilgili olarak sunlari aktardi: `Günlük köse yazilarimi yazma ve gazeteye gönderme talebim kabul edilmedi. Ayni sekilde, gazetede duyurusu yapilan `Gerilimli Yillar` yazi dizisini de, gazeteye gönderip yayimlanmasina da izin verilmedi. Bu durumda, hakkimda çikan yazilara gazetedeki kösemden cevap verecegimi düsünerek yazdigim yazilari ne yazik ki, okurlara ve kamuoyuna iletemiyorum. Avukatimin geçen hafta bana iletilmek üzere cezaevi idaresine verdigi ve basinda bana ait günlükler oldugu iddiasiyla yayimlanan notlar, cezaevi idaresi tarafindan ancak bugün (dün) tarafima verildi. Ilk bakista bu notlarla ilgili söyleyebilecegim sudur. Medyada tartisilan sekilde benim bir günlügüm yoktur. Yayimlanan notlara iliskin ilk degerlendirmem sudur:||NOTLARI BEN DE TANIYAMADIM||Benim farkli zamanlarda, farkli yerlerde yaptigim görüsmelere dayali olarak tuttugum birbirinden farkli notlarin, montaj yapilarak bir araya getirilip birileri tarafindan islendigini, yorumlar eklendigini ve kamuoyuna sunulmak üzere farkli ve özel bir metin olusturuldugunu gördüm. Öyle yorumlar ve islemeler yapilmis ki, bazi notlarimi ben de taniyamadim. Sizdirilan ve yayimlanan notlarda, benim zamaninda tutmus oldugum notlarda yer almayan, o notlarla örtüsmeyen kisimlarin yani sira, olmasi gereken birçok yerin ise, olayin ve sözlerin anlamini degistirecek sekilde, aradan çikarildigini, böylece özel olarak istenilen kivama getirilip servis edildigini anladim.||GERÇEKLERI HERKES ÖGRENECEK||Eger gazeteye yayimlanmak üzere hazirladigim dizi yaziyi, bana yönelik sansürü asabilip yayinlatma olanagi bulursam, gerçekleri herkes ögrenecek. Sunun bilinmesini isterim ki, notlara temel olan bütün görüsmeler, sadece gazetecilik güdüsü, kaygisi ve amaciyla yapilmistir. Bu görüsmelerden, bana ait olmayan ve benim notlarimin tahrif edilerek olusturulmus özel bir metni esas alarak, farkli anlamlar ve yorumlar üretenleri kendi mesleki ve ahlaki duruslari ile bas basa birakiyorum.||HAKSIZ VE AGIR KARALAMA KAMPANYASI DEVAM EDIYOR||Tekrar ediyorum. Ben gazeteciyim ve gazetecilik meslegi disinda hiçbir ise ve olaya bulasmadim, bundan sonra da yalnizca gazetecilik yapmaya çalisacagim. Umarim, hükümlü olmayip tutuklu oldugum dikkate alinacak ve hiç olmazsa, özgürlügümden yoksunlugumun yanina bir de ifade özgürlügümün elimden alinmasina, birileri -bu kadar da olmaz- diyerek tepki göstereceklerdir. Bana, bu zor günlerde destek verenlere tesekkür ediyorum. Onlarin yüzünü kizartacak hiçbir faaliyetin içinde olmadigimi bilmelerini isterim. Benim görüslerim ve bu konudaki söyleyeceklerim dinlenmeden, cezaevinde bana bu olanagin da taninmadigi dikkate almadan, hakkimda devam eden haksiz ve agir karalama kampanyasini içinde bulundugum kosullar nedeniyle üzüntüyle izliyorum. Tek tesellim, bugünlerin de geçecegi ve yakinda tüm ithamlara cevap verme olanagina kavusacagimdir.`

Günlük Ürün Makinalari

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder